Praktyczny Game Dev
Prowadzący
Czas Trwania Warsztatów
20 godzin - 25 jednostek lekcyjnych w ciągu 5 dni zajęć

Praktyczny Game Dev
Ekscytująca nauka programowania przez tworzenie gry komputerowej
Warsztat jest naturalną kontynuacją zajęć prowadzonych na poprzednim turnusie. Mając podstawy programowania, lub obycie w Unity, poznasz i nauczysz się wykorzystywać techniki używane przy produkcji gier AAA. Poznasz sposoby planowania i zarządzania projektem. Poruszony zostanie również temat projektowania i tworzenia otwartych światów, questów, NPC.
Do kogo kierowany jest ten warsztat?
Warsztat jest skierowany do osób, które znają podstawy programowania i środowisko Unity (lub inny silnik na przykład Unreal Engine) lub uczestniczyły w zajęciach z Game Devu w poprzednich latach. Przydatna będzie również znajomość komputerów, a także gier.
Osobom nieznających lub mających małą styczność z silnikiem Unity, zalecamy przed Obozem zapoznać się z kursami ze strony: https://learn.unity.com
Niezbędny sprzęt i oprogramowanie
Do uczestnictwa w warsztatach niezbędny jest własny laptop o minimalnych parametrach:
- Procesor – Dual Core 2.0 GHz, obsługa SSE2
- Karta graficzna – 512 MB, obsługa OpenGL 2.1 oraz rozdzielczości 1280x768
- Pamięć – 2 GB
- System operacyjny – Windows Vista/7/8/10
z zainstalowanymi darmowymi programami min. Unity i Blender (uczestnicy warsztatu otrzymają przed Obozem link do pobrania wszystkich potrzebnych narzędzi).
Dlaczego warto wziąć udział w tym warsztacie?
Uczestnicy warsztatu:
- poznają język C#,
- poznają grafikę 2D oraz 3D,
- poznają profesjonalne narzędzia wykorzystywane przy produkcji gier,
- zyskają umiejętności projektowania gier i planowania pracy,
- pozyskają umiejętności miękkie takie jak praca w zespole, zarządzanie zespołem, marketing szeptany,
- zapoznają się z technologiami używanymi w branży GameDev,
- będą mieli dobrą okazją wejścia w branżę Game Dev, rozpoczęcia pracy nad własną grą i poznania ludzi o podobnych zainteresowaniach.
Swobodna atmosfera ułatwi proces twórczy :)
Program warsztatu
Uwaga! Przedstawiony poniżej program jest poglądowy, może on się zmieniać i dostosowywać zgodnie z tempem pracy uczestników oraz interesujących ich zagadnieniami.
Dzień pierwszy
Zaczynamy!
Zaczniemy od prostego przypomnienia Unity. Zapoznamy się z przykładowym projektem oraz zaplanujemy kolejne kroki w tworzeniu gry.
Dzień drugi
Modelowanie i skanowanie
Skupimy się na modelowaniu postaci oraz bardziej skomplikowanych modeli. Poznamy sposoby skanowania istniejących obiektów w celu wykorzystania ich w grze oraz sposoby teksturowania, tworzenia dodatkowych tekstur symulujących metaliczność i głębie.
Dzień trzeci
Animacja
Tego dnia poznamy sposoby dodawania tzw. szkieletu do modelu oraz jego animacji. Uczestnicy zapoznają się z technologią motion capture, która ułatwia animowanie postaci oraz dowiedzą się, jakie są różnice między klasyczną animacją, animacją z wykorzystaniem fizyki czy animacją wykorzystującą AI.
Dzień czwarty
Questy, ciekawe miejsca, znajdźki
Poznamy sposoby tworzenia questów, osiągnięć oraz ich implementacji w świecie gry. Dowiemy się jak wypełnić świat gry w sposób ciekawy, bez zbędnych zapychaczy. Zastanowimy się, czemu pióra w Assasinsc Creed czy zbieranie marchewek dla NPC jest tak złym pomysłem.
Dzień piąty
Wydawanie gry, reklama i technologie
Poznamy technologie inne niż Unity czy Blender wykorzystywane w branży gier. Dowiemy się, jakie osoby są nam potrzebne do realizacji własnego projektu i jak zarządzać swoją pracą. Nauczymy się również sposobu dobrego reklamowania własnej gry.
Sprawdzanie postępów programisty za pomocą liczby linii kodu, które napisał, jest jak sprawdzanie postępów w budowaniu samolotu poprzez przyrost jego wagi.