Programowanie gier komputerowych
Prowadzący
Czas Trwania Warsztatów
20 godzin - 25 jednostek lekcyjnych w ciągu 5 dni zajęć

Programowanie gier komputerowych
Godot – czyli jak łatwo tworzyć gry nawet bez kodu
Dzięki tym warsztatom nauczysz się podstaw algorytmiki, zagłębiając się jednocześnie w świat GameDevu. Przejdziemy przez każdy aspekt tworzenia gier, od projektowania, przez tworzenie, aż do wydania. Nauczysz się korzystać z narzędzi obecnych w branży gier i wykorzystywanych nawet przez największe studia. Zyskasz wiedzę nie tylko na temat tworzenia skryptów, Game Designu, ale także nauczysz się planowania zadań, tak by nie stracić motywacji i doprowadzić projekt do końca.
Do kogo kierowany jest ten warsztat?
Warsztat skierowany jest do uczniów, którzy chcą poznać cały proces tworzenia gier komputerowych. W warsztatach może wziąć udział każdy, nie trzeba mieć żadnych umiejętności poza średnio zaawansowaną znajomością obsługi komputera.
Niezbędny sprzęt i oprogramowanie
Do uczestnictwa w warsztatach niezbędny jest własny laptop o minimalnych parametrach:
- Procesor – Dual Core 2.0 GHz, obsługa SSE2
- Karta graficzna – 512 MB, obsługa OpenGL 2.1 oraz rozdzielczości 1280x768
- Pamięć – 2 GB
- System operacyjny – Windows Vista/7/8/10
z zainstalowanymi darmowymi programami min. Godot (uczestnicy warsztatu otrzymają przed Obozem link do pobrania wszystkich potrzebnych narzędzi).
Dlaczego warto wziąć udział w tym warsztacie?
Uczestnicy warsztatu:
- poznają profesjonalne narzędzia wykorzystywane przy produkcji gier,
- zyskają umiejętności projektowania gier i planowania pracy,
- rozwiną kreatywność,
- pozyskają umiejętności miękkie takie jak praca w zespole, zarządzanie zespołem, marketing szeptany.
Swobodna atmosfera ułatwi proces twórczy :)
Program warsztatu
Uwaga! Przedstawiony poniżej program jest poglądowy, może on się zmieniać i dostosowywać zgodnie z tempem pracy uczestników oraz interesujących ich zagadnieniami.
Dzień pierwszy
Zaczynamy!
Zaczniemy od ogólnego wstępu do tworzenia gier. Uczestnicy warsztatu poznają podstawy użytkowania silnika Godot oraz zasady projektowania gier i planowania pracy.
Dzień drugi
Wstęp do „programowania” gier
Tego dnia poznamy podstawy tworzenia skryptów używając narzędzi graficznych (tzw. visual scripting). Skupimy się na poruszaniu postacią w grze.
Dzień trzeci
Komunikacja z graczem
Nauczymy się podstaw komunikacji z graczem, czyli przełożymy używanie klawiszy czy pada, na reakcje w naszych grach.
Dzień czwarty
Sceny oraz UI
Poznamy mechanizmy stojące za różnymi etapami w grach. Dowiemy się również, czym jest interfejs użytkownika, jak go programować i obsłużyć.
Dzień piąty
Dokończenie gier - połączenie wszystkich elementów w całość
Tego dnia spróbujemy przełożyć zdobytą wiedzę na prostą grę. Porozmawiamy również o wydawaniu gier i dalszych ścieżkach rozwoju.
Wielu twórców niezależnych, którzy osiągają natychmiastowy sukces, pracują na niego tak naprawdę kilkanaście lat.