Logo Obozu Naukowego

Programowanie gier komputerowych

Prowadzący

Czas Trwania Warsztatów

20 godzin - 25 jednostek lekcyjnych w ciągu 5 dni zajęć

Programowanie gier komputerowych 

Godot – czyli jak łatwo tworzyć gry nawet bez kodu

Dzięki tym warsztatom nauczysz się podstaw algorytmiki, zagłębiając się jednocześnie w świat GameDevu. Przejdziemy przez każdy aspekt tworzenia gier, od projektowania, przez tworzenie, aż do wydania. Nauczysz się korzystać z narzędzi obecnych w branży gier i wykorzystywanych nawet przez największe studia. Zyskasz wiedzę nie tylko na temat tworzenia skryptów, Game Designu, ale także nauczysz się planowania zadań, tak by nie stracić motywacji i doprowadzić projekt do końca. 

Do kogo kierowany jest ten warsztat?

Warsztat skierowany jest do uczniów, którzy chcą poznać cały proces tworzenia gier komputerowych. W warsztatach może wziąć udział każdy, nie trzeba mieć żadnych umiejętności poza średnio zaawansowaną znajomością obsługi komputera.

Niezbędny sprzęt i oprogramowanie

Do uczestnictwa w warsztatach niezbędny jest własny laptop o minimalnych parametrach:

  • Procesor – Dual Core 2.0 GHz, obsługa SSE2
  • Karta graficzna – 512 MB, obsługa OpenGL 2.1 oraz rozdzielczości 1280x768
  • Pamięć – 2 GB
  • System operacyjny – Windows Vista/7/8/10

z zainstalowanymi darmowymi programami min. Godot (uczestnicy warsztatu otrzymają przed Obozem link do pobrania wszystkich potrzebnych narzędzi).

Dlaczego warto wziąć udział w tym warsztacie?

Uczestnicy warsztatu:

  • poznają profesjonalne narzędzia wykorzystywane przy produkcji gier,
  • zyskają umiejętności projektowania gier i planowania pracy,
  • rozwiną kreatywność, 
  • pozyskają umiejętności miękkie takie jak praca w zespole, zarządzanie zespołem, marketing szeptany.

Swobodna atmosfera ułatwi proces twórczy :) 

Program warsztatu

Uwaga! Przedstawiony poniżej program jest poglądowy, może on się zmieniać i dostosowywać zgodnie z tempem pracy uczestników oraz interesujących ich zagadnieniami.

Dzień pierwszy

Zaczynamy!

Zaczniemy od ogólnego wstępu do tworzenia gier. Uczestnicy warsztatu poznają podstawy użytkowania silnika Godot oraz zasady projektowania gier i planowania pracy. 

Dzień drugi

Wstęp do „programowania” gier

Tego dnia poznamy podstawy tworzenia skryptów używając narzędzi graficznych (tzw. visual scripting). Skupimy się na poruszaniu postacią w grze.

Dzień trzeci

Komunikacja z graczem

Nauczymy się podstaw komunikacji z graczem, czyli przełożymy używanie klawiszy czy pada, na reakcje w naszych grach.

Dzień czwarty

Sceny oraz UI

Poznamy mechanizmy stojące za różnymi etapami w grach. Dowiemy się również, czym jest interfejs użytkownika, jak go programować i obsłużyć.

Dzień piąty

Dokończenie gier - połączenie wszystkich elementów w całość

Tego dnia spróbujemy przełożyć zdobytą wiedzę na prostą grę. Porozmawiamy również o wydawaniu gier i dalszych ścieżkach rozwoju.


Wielu twórców niezależnych, którzy osiągają natychmiastowy sukces, pracują na niego tak naprawdę kilkanaście lat.

Dan Adelman