Programowanie gier komputerowych
Prowadzący
Czas Trwania Warsztatów
20 godzin - 25 jednostek lekcyjnych w ciągu 5 dni zajęć

Programowanie gier komputerowych
Nauka programowanie gier komputerowych od postaw
Dzięki tym warsztatom nauczysz się podstaw programowania, zagłębiając się jednocześnie w świat GameDevu. Pisząc proste elementy gier nauczysz się programowania w języku C#. Przejdziemy przez każdy aspekt tworzenia gier, od projektowania, przez tworzenie, aż do wydania. Nauczysz się korzystać z narzędzi obecnych w branży gier i wykorzystywanych nawet przez największe studia. Zyskasz wiedzę nie tylko na temat tworzenia skryptów, programowania, Game Designu, ale także nauczysz się planowania zadań, tak by nie stracić motywacji i doprowadzić projekt do końca. Na kolejnym turnusie warsztat Praktyczny Game Dev będzie świetną okazją, aby poszerzyć wiedzę i umiejętności zdobyte na tym warsztacie.
Do kogo kierowany jest ten warsztat?
Warsztat skierowany jest do uczniów, którzy chcą poznać cały proces tworzenia gier komputerowych. W warsztatach może wziąć udział każdy, nie trzeba mieć żadnych umiejętności poza średnio zaawansowaną znajomością obsługi komputera.
Niezbędny sprzęt i oprogramowanie
Do uczestnictwa w warsztatach niezbędny jest własny laptop o minimalnych parametrach:
- Procesor – Dual Core 2.0 GHz, obsługa SSE2
- Karta graficzna – 512 MB, obsługa OpenGL 2.1 oraz rozdzielczości 1280x768
- Pamięć – 2 GB
- System operacyjny – Windows Vista/7/8/10
z zainstalowanymi darmowymi programami min. Unity (uczestnicy warsztatu otrzymają przed Obozem link do pobrania wszystkich potrzebnych narzędzi).
Dlaczego warto wziąć udział w tym warsztacie?
Uczestnicy warsztatu:
- poznają język C#,
- poznają profesjonalne narzędzia wykorzystywane przy produkcji gier,
- zyskają umiejętności projektowania gier i planowania pracy,
- pozyskają umiejętności miękkie takie jak praca w zespole, zarządzanie zespołem, marketing szeptany.
Swobodna atmosfera ułatwi proces twórczy :)
Program warsztatu
Uwaga! Przedstawiony poniżej program jest poglądowy, może on się zmieniać i dostosowywać zgodnie z tempem pracy uczestników oraz interesujących ich zagadnieniami.
Dzień pierwszy
Zaczynamy!
Zaczniemy od ogólnego wstępu do tworzenia gier. Uczestnicy warsztatu poznają podstawy użytkowania silnika Unity oraz zasady projektowania gier i planowania pracy. Poznamy kilka pojęć i zagadnień, które pomogą nam w nauce programowania, takie jak interfejsy, debugowanie czy obiektowość.
Dzień drugi
Wstęp do programowania gier. Podstawy używania bibliotek wykorzystywanych w silniku Unity
Tego dnia poznamy podstawy programowania w języku C# oraz funkcji w silniku Unity. Skupimy się na poruszaniu postacią w grze.
Dzień trzeci
Komunikacja z graczem
Nauczymy się podstaw komunikacji z graczem, czyli przełożymy używanie klawiszy czy pada, na reakcje w naszych grach.
Dzień czwarty
Sceny oraz UI
Poznamy mechanizmy stojące za różnymi etapami w grach. Dowiemy się również czym jest interfejs użytkownika, jak go programować i obsłużyć.
Dzień piąty
Dokończenie gier - połączenie wszystkich elementów w całość
Tego dnia spróbujemy przełożyć zdobytą wiedzę na prostą grę.
Złota zasada pracy nad grą - pierwszy poziom, z którym gracz się spotka, powinien być zrobiony jako ostani.