Logo Obozu Naukowego

Programowanie gier komputerowych

Prowadzący

Czas Trwania Warsztatów

20 godzin - 25 jednostek lekcyjnych w ciągu 5 dni zajęć

Programowanie gier komputerowych

Nauka programowanie gier komputerowych od postaw

Dzięki tym warsztatom nauczysz się podstaw programowania, zagłębiając się jednocześnie w świat GameDevu. Pisząc proste elementy gier nauczysz się programowania w języku C#. Przejdziemy przez każdy aspekt tworzenia gier, od projektowania, przez tworzenie, aż do wydania. Nauczysz się korzystać z narzędzi obecnych  w branży gier i wykorzystywanych nawet przez największe studia. Zyskasz wiedzę nie tylko na temat tworzenia skryptów, programowania, Game Designu, ale także nauczysz się planowania zadań, tak by nie stracić motywacji i doprowadzić projekt do końca. Na kolejnym turnusie warsztat Praktyczny Game Dev będzie świetną okazją, aby poszerzyć wiedzę i umiejętności zdobyte na tym warsztacie.

Do kogo kierowany jest ten warsztat?

Warsztat skierowany jest do uczniów, którzy chcą poznać cały proces tworzenia gier komputerowych. W warsztatach może wziąć udział każdy, nie trzeba mieć żadnych umiejętności poza średnio zaawansowaną znajomością obsługi komputera.

Niezbędny sprzęt i oprogramowanie

Do uczestnictwa w warsztatach niezbędny jest własny laptop o minimalnych parametrach:

  • Procesor – Dual Core 2.0 GHz, obsługa SSE2
  • Karta graficzna – 512 MB, obsługa OpenGL 2.1 oraz rozdzielczości 1280x768
  • Pamięć – 2 GB
  • System operacyjny – Windows Vista/7/8/10

z zainstalowanymi darmowymi programami min. Unity (uczestnicy warsztatu otrzymają przed Obozem link do pobrania wszystkich potrzebnych narzędzi).

Dlaczego warto wziąć udział w tym warsztacie?

Uczestnicy warsztatu:

  • poznają język C#,
  • poznają profesjonalne narzędzia wykorzystywane przy produkcji gier,
  • zyskają umiejętności projektowania gier i planowania pracy,
  • pozyskają umiejętności miękkie takie jak praca w zespole, zarządzanie zespołem, marketing szeptany.

Swobodna atmosfera ułatwi proces twórczy :) 

Program warsztatu

Uwaga! Przedstawiony poniżej program jest poglądowy, może on się zmieniać i dostosowywać zgodnie z tempem pracy uczestników oraz interesujących ich zagadnieniami.

Dzień pierwszy

Zaczynamy!

Zaczniemy od ogólnego wstępu do tworzenia gier. Uczestnicy warsztatu poznają podstawy użytkowania silnika Unity oraz zasady projektowania gier i planowania pracy. Poznamy kilka pojęć i zagadnień, które pomogą nam w nauce programowania, takie jak interfejsy, debugowanie czy obiektowość.

Dzień drugi

Wstęp do programowania gier. Podstawy używania bibliotek wykorzystywanych w silniku Unity

Tego dnia poznamy podstawy programowania w języku C# oraz funkcji w silniku Unity. Skupimy się na poruszaniu postacią w grze.

Dzień trzeci

Komunikacja z graczem

Nauczymy się podstaw komunikacji z graczem, czyli przełożymy używanie klawiszy czy pada, na reakcje w naszych grach.

Dzień czwarty

Sceny oraz UI

Poznamy mechanizmy stojące za różnymi etapami w grach. Dowiemy się również czym jest interfejs użytkownika, jak go programować i obsłużyć.

Dzień piąty

Dokończenie gier - połączenie wszystkich elementów w całość

Tego dnia spróbujemy przełożyć zdobytą wiedzę na prostą grę.


Złota zasada pracy nad grą - pierwszy poziom, z którym gracz się spotka, powinien być zrobiony jako ostani.

John Romero